5 ātro kredītu reklāmas ar apšaubāmu vēstījumu

Skolas laiks, Valentīndiena, Ziemassvētki, Līgo, Lieldienas – lai gan daudzus svētkus jau monopolizējuši tirdzniecības uzņēmumi, olu fabrikas vai pat dzērieni (kā tas noticis arī ar sarkano krāsu un ziemassvētku vecīti – runa, protams, ir par Coca-cola), iedzīvotājos bieži raisa sašutumu tieši ātro kredītu devēju reklāmas. Ir bijušas vairākas likumdošanas izmaiņas, kas regulē ātro kredītu reklāmu principus, kā arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrs vairākkārt izvērtējis reklāmu atbilstību šim likumam. Šeit apskatīsim 5 ātro kredītu reklāmas, kas izceļas vai izcēlās ar diezgan apšaubāmu vēstījumu.

1. “VIA SMS” 1. septembra reklāma

Turies ViaSMS

Plašu ažiotāžu radīja “VIA SMS” reklāma, kas tika pārraidīta pirms skolas atsākšanās. Tajā attēloti finansiālu grūtību mākti cilvēki, kas kļūst priecīgāki, izvēloties ātro kredītu, it kā tas atrisinātu viņu problēmas. Tiek spēlēts uz vecāku jūtām, kas jūtas slikti, jo nevar nodrošināt bērnam materiālus skolai. Labklājības ministre Ilze Viņķele savā laikā šo reklāmu nosauca par “amorālu”. Pašlaik (2014. gada augusts) “VIA SMS” izvēlas daudz pieticīgāku reklāmu – jaunais sauklis ir “pagarini brīvdienas”. Papildus uzskatei: Latvijas Sabiedrisko mediju sižets par šo reklāmu.

2. CreditON.lv skolas izloze

CreditON skolas izloze

Pašlaik šī kredītdevēja mājaslapā iespējams piedalīties izlozē – viss, kas jādara, ir jāatsūta vecās skolas somas foto un jāpasaka, ko tu vēlētos redzēt jaunajā. Tad var laimēt somu ar visu, kas vajadzīgs. Lai gan šajā reklāmā netiek tik daudz spēlēts uz emocijām, beigu beigās jāprasa – kāds sakars ātrajiem kredītiem ar skolu? Un kāpēc kaut kas tik skaists, kā pirmā skolas diena, tiek padarīts par balstu jaunu klientu ieguvei?

3. SMSCredit.lv “Bāra reklāma”

SMSCredit bāra reklāma

Bārā sēž četri draugi. Viens otram ir parādā, cits nav ieradies, jo ir parādā. Bārmenis tikmēr lej draugiem dzeramo un stāsta, ka labāk paņem SMSku. Morāle – ātrajiem kredītiem ir vieglāk paprasīt nekā draugiem. Atšķirība? Draugam nav jāmaksā komisijas maksa. Tieši emocionālais vēstījums – parādi, izpostītas attiecības draugu starpā naudas dēļ – padara šo reklāmu tik nesmuku.

4. “Piesaisti draugu” akcijas (dažādos portālos)

Labu laiku, piemēram, SMSCredit.lv, Vivus.lv, OpenCredit un citi piedāvāja saņemt 5 līdz 10 latus par katru piesaistīto draugu. Tas pamudināja cilvēkus aicināt ātrajos kredītos savus draugus, radus un ikvienu citu. Galvenā problēma šādās reklāmās, kas nu jau ir aizliegtas (tāpat kā bezmaksas picas), ir tāda, ka draugi draugus un radus neinformē par paša pakalpojuma raksturu un iesaistītajiem riskiem. “Tikai pieraksties, labi? Ja kas, dalām uz pusēm.”

5. Bezmaksas … koncertbiļetes, picas, hokeja biļetes, nauda atpakaļ

Pašlaik vienīgais atļautais akciju veids ir bezprocentu aizdevums. Nedrīkst piesaistīt cilvēkus ar koncertbiļetēm, picām un visu ko citu, kas nekādā veidā nav saistīts ar ātrā kredīta pakalpojumu. Nesenā pētījumā teikts, ka 44% no kredītņēmējiem pagarina arī bezmaksas kredītu, tādēļ ļoti aizdomīgs šķita kādreizējais CreditON piedāvājums – atdod mazāk, nekā aizņēmies (t.i., 95 eiro 100 vietā). Protams, ka galvenais mērķis ir peļņa, taču, zinot statistiku – amorāli, cita vārda nav.

Kredīti salīdzināšanas tabulā ir norādīti nejaušā secībā un aizdevēji augstākās pozīcijās nevar tikt uzskatīti par ieteicamākiem vai izdevīgākiem. Kurš no pievienotajiem aizdevējiem ir piemērotākais Jūsu situācijā? Tas jāvērtē Jums! Aizņemieties apdomīgi, izvērtējot savas iespējas kredītu atmaksāt.

Piedalīties diskusijā par šo rakstu:

Copyright © 2017 Ātrais kredīts, visas tiesības paturētas.